پرسمان3 The title of your home page

پرسمان3
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسمان3

و آدرس pasokh1.LXB.ir لینک نمایید

سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . 

در صورت وجود لینک ما در سایت شما

لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

نگاه به نامحرمان

در مورد نگاه به غير محارم، اگر با قصد لذت باشد به طور كلي حرام است ولي اگر بدون قصد لذت باشد تنها به دست ها و صورت اشكالي ندارد و به غير از دست ها و صورت نيز حرام است.

 براين اساس نگاه كردن آقايون حتي به دست ها و صورت نامحرمان اگر با قصد لذت باشد نيز حرام است.

 در مورد حجاب آقايون در باب نگاه كردن بايد توجه شود كه نگاه شهوت آميز و با قصد لذت چه به هم جنس و چه غير هم جنس و چه محرم و چه نامحرم از نظر شرعي حرام است و تنها در مورد همسران شرعي نگاه با قصد لذت مانعي ندارد و حلال شمرده شده است. بر اين اساس نگاه شهوت آميز مردان به يكديگر نيز همانند نگاه شهوت آميز به زنان چه محارم و چه نامحرمان حرام مي باشد!

 به طور خلاصه احكام نگاه كردن به صورت ذيل است:

 - به محارم همسر مانعي ندارد.

 - غير همسر با قصد لذت حرام

 بدون قصد لذت به غير عورتين مانع ندارد.

 حكم نگاه

 - به غير محارم با قصد لذت حرام

 بدون قصد لذت به صورت و دست ها مانعي ندارد.

 به غير صورت و دست ها حرام

يك نكته!

 در مورد حجاب آقايون در باب نگاه كردن بايد توجه شود كه نگاه شهوت آميز و با قصد لذت چه به هم جنس و چه غير هم جنس و چه محرم و چه نامحرم از نظر شرعي حرام است و تنها در مورد همسران شرعي نگاه با قصد لذت مانعي ندارد و حلال شمرده شده است. بر اين اساس نگاه شهوت آميز مردان به يكديگر نيز همانند نگاه شهوت آميز به زنان چه محارم و چه نامحرمان حرام مي باشد!

 جامعه و احكام نگاه!

 قوانين و احكام شرعي در اجتماع براي حفظ محيط جامعه از آلودگي ها و محفوظ ماندن آن براي فعاليت هاي سالم است. در اين صورت تنها وقتي محيط اجتماع عرصه فعاليت سالم و كار و تلاش مفيد خواهد بود كه نگاه هاي جنسيتي به زنان و مردان لحاظ نشود و زنان و مردان در محيط هايي به دور از شهوات و تلذذهاي حيواني به فعاليت بپردازند.

 اسلام محيط خانواده و روابط خصوصي زن و مرد را تنها عرصه تلذذهاي مشروع مي داند. بر اين مبنا براي هرزه گري و نگاه هاي آلوده در اجتماع مجازات ها و جرايمي را در نظر مي گيرد تا اجتماع را از لوث ناپاكي ها پاك گرداند.

 چه مي شود براي بعضي از مسلمانان! كه در تابستان احكام شرعي را پشت گوش مي اندازند و ... ! حرام الهي حرام ابدي است همان طور كه حلال الهي حلال ابدي است. پس بياييم محيط اجتماع خود را از لوث ناپاكي حرامهاي الهي پاك كنيم و حصارهاي ايمني و سعادتمندي را در جامعه محكم نماييم

تابستان و حجاب!

اگر اسلام ديني آسماني است، اگر احكام الهي اسلام براي سعادت بشري آورده شده است، اگر رعايت احكام شرعي- فرجام نيك آدمي را تضمين مي كند، پس ديگر تابستان و زمستان ندارد! هميشه و در همه حال اين احكام و دستورات مفيد و ضامن سعادت آدمي آند!

 شود براي بعضي از مسلمانان! كه در تابستان احكام شرعي را پشت گوش مي اندازند و ... حرام الهي حرام ابدي است همان طور كه حلال الهي حلال ابدي است. پس بياييم محيط اجتماع خود را از لوث ناپاكي حرامهاي الهي پاك كنيم و حصارهاي ايمني و سعادتمندي را در جامعه محكم نماييم.

 حجاب همگاني است!

 البته توجه داريم كه حجاب زنان و حجاب مردان هر دو بايستي اصلاح شود و مورد رعايت قرار گيرد! امّا هر كسي به تناسب وظايف و واجبات خود مسئول در پيشگاه الهي است. عذر و بهانه اين كه ديگران رعايت احكام شرعي را نمي كردند، ما هم نكرديم، به گواهي هيچ عاقلي سند محكمي در نزد پروردگار نخواهد بود! مراقب پاكي هايتان بيشتر باشيد، خدا همين نزديكي هاست!

 هميشه ابر ها ميبارن ولي آدما عاشق ستاره ها ميشن نامرديي اون همه اشكو به يه چشمك فروختن....


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ 14 / 11 / 1391برچسب:, ] [ ] [ مصطفی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام دوستان به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 36348
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

  • سما دانلود - بروز ترین مرجع دانلود